تور پكن | تور چين تور پكن | تور چين .

تور پكن | تور چين

جاذبه هاي گردشگري شهر پكن

شهر پكن

 

جاذبه هاي گردشگري شهر

از آنجا كه پكن سابقه تاريخي بسيار زيادي دارد و پايتخت چين است، در آن جاذبه هاي گردشگري فراواني وجود دارد. بدون شك مهم ترين آن‌ها ديوارهاي قديمي شهر است كه روزگاري گرداگرد شهر احداث شده بودند. امروزه بسياري از دروازه‌ها و ديوار اصلي تخريب شده‌اند و به جاي آن بزرگراه‌ها و خيابان‌هاي جديد احداث شده است تا جريان حمل ونقل در اين كلانشهر روان باشد.

علاوه بر اين ديوار كه روزي بر دور شهر كشيده شده است، در پكن ديوار معروف ديگري وجود دارد. اين ديوار كه در دوره حكومت تاتارها احداث شده است يكي از پرجاذبه ترين مجموعه قصرهاي جهان را در خود جاي داده است.

درون اين ديوار شهر ممنوعه قرار دارد. اين مجموعه قصرها كه در طول حكمراني سلسله هاي مينگ و كينگ بر چين محل استقرار امپراتور بوده است اينك تحت عنوان موزه قصر يكي از جاذبه هاي گردشگري پكن به شمار مي رود.

۹ هزار و ۹۹۹ ساختمان اين مجموعه كه در ميان ديواري به ارتفاع ۱۰ متر و خندقي به عمق ۶ متر محصورند در سال ۱۹۸۷ در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده‌اند و سالانه از محل بازديد گردشگران داخلي و خارجي درآمد بسيار زيادي نصيب پكن مي‌كنند. اين مجموعه دقيقا در شمال ميدان تيان آنمن قرار دارد.

يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري پكن، ميدان معروف تيان آن من است. اين ميدان، يادآور انقلاب كمونيستي جمهوري خلق چين است. در اطراف تيان آنمن تالار بزرگ خلق، چندين يادواره انقلاب و موزه انقلاب و تاريخ قرار گرفته‌اند.

ديگر جاذبه هاي گردشگري پكن درياچه‌هاي مصنوعي، پارك‌ها و معابد قديمي هستند.

پكن شهري شلوغ و مملو از مردم و صداها است. پايتخت چين شهري جذاب است كه به سرعت مدرنيزه شده اما برخي از جنبه هاي گذشته با شكوه خود را نگه داشته است. اين يك شهر خوب براي كاوش با پاي پياده، لذت بردن از خوراك‌هاي لذيذ در بازار مواد غذايي شبانه و يا بازديد از برخي از جاذبه هاي توريستي برتر است.

برج طبل و برج ناقوس

گولو و ژانگلو ( Gulou و Zhonglou) به عنوان برج طبل و برج ناقوس در زبان انگليسي شناخته شده‌اند، كه براي كارمندان ثبت اوقات رسمي در پكن در طول سلسله يوان و مينگ استفاده شده است. امروزه آنها جاذبه هاي توريستي هستند كه بينشي به معماري سنتي چيني را ارئه مي‌كنند. گولو، برج طبل، در تقاطع خيابان Gulou و Di’anmen ايستاده كه در سال ۱۲۷۲ توسط كوبلاي خان ساخته شده است. بازديدكنندگان كه قادر به بالا رفتن از پله‌هاي شيب دار هستند با نمايش بزرگي از پكن پاداش داده خواهند شد. ژانگلو، برج ناقوس در چند قدمي پشت برج طبل واقع شده است. هر دو در يكي از چند مناطق باقي مانده هوتانگ در پكن واقع شده اند.

منطقه هنر ۷۹۸

حتي افرادي كه هنر را دوست ندارد پس از بازديد از منطقه هنر ۷۹۸، آوانگارد منطقه هنر پكن آن را ستايش خواهند كرد. اين مكان در جايي واقع شده است كه زماني يك نيروگاه برق قديمي بود. منطقه هنر ۷۹۸ كندوي عسل فعاليت هنري است. بازديد كنندگان مي توانند هنرمندان را در در هنگام كار در اتاق كار خود ببينند، سوغاتي هنر و مربوط به هنر را خريداري كنند، در يك كافه پاهاي خسته خود را استراحت دهند و صدها مجسمه كه در خارج از منزل و در هر خيابان يافت شود را تحسين كنند. براي درك كامل منطقه هنر ۷۹۸، بازديد كنندگان ممكن است بخواهند حداقل تمام روز خود را در اينجا براي ديدن همه‌ي آثار صرف كنند.

نانلوگوكسيانگ پكن

نانلوگوكسيانگ (Nanluoguxiang) خياباني مدرن در پكن است. زندگي شبانه در رستوران ها و كافه‌هاي شيك جوانان مانند را يك آهنربا به خود جذب مي‌كند. گاهي اوقات فعاليت‌ها به خيابان هاي باريك نيز كشيده مي‌شود. اين محل در طول روز كه خريداران به دنبال خريد آخرين مد در بوتيك هستند ساكت تر است. نانلوگوكسيانگ در Guloudongdajie (خيابان گولو شرقي) واقع شده است كه يك پياده روي كوتاه تا برج طبل فاصله دارد، كه يك محل مناسب براي كشف هوتانگ است كه با كوچه هاي باريك با خانه‌هاي سنتي پر شده اند. منطقه گولو يكي از معدود مناطق در پكن است كه هنوز هوتانگ دارد، هر چند بسياري از اين خانه‌هاي چهار گوش با درب قرمز نيز مدرنيزه شده اند.

معبد لاما

معبد يانگهي لاما (كاخ صلح و هماهنگي)، در بخش شمال شرقي پكن واقع شده است كه يكي از بزرگترين صومعه‌هاي بودايي تبتي در جهان است. معبد توسط امپراتوران چيني ساخته شده است كه شيفتگي عميق براي نسخه تبتي مذهب بودا است. در طول اين سالها بسياري از راهبان تبت و مغولستان در اينجا زندگي كرده و آموزش ديده‌اند، وهنوز هم راهباني در محل اقامت امروزي وجود دارند. معبد شامل مجسمه بلند ۲۶ متري مايتريا بودا است كه با يك قطعه از چوب صندل سفيد حك شده است.

پارك بيهاي

پارك بيهاي (Beihai Park) در مركز پكن، براي بازديد در هر زمان از سال لذت بخش است. در محبوب ترين پارك پكن، مردم در درياچه در فصل زمستان اسكيت روي يخ انجام مي‌دهند ودر فصل بهار زماني كه درختان شكوفه مي‌دهند در آنجا قدم مي‌زنند. معبد سفيد داگوباي در آن به سبك تبتي در جزيره Qionghua نقطه عطفي در پكن است. از آنجا كه اين پارك بسيار به شهر ممنوعه نزديك است زماني يك زمين بازي سلطنتي بوده است. صبح آخر هفته يك زمان خوبي براي بازديد است چرا كه چيني‌ها مي‌رقصند، آواز كارائوكه و يا اپراي پكن مي‌خوانند، بدمينتون بازي مي‌كنند يا كوارتت زهي را اجرا مي‌كنند. اين يك ميز متنوع واقعي از سرگرمي است.

ميدان تيانانمن

ميدان تيانانمن (Tiananmen Square) توسط بناهاي تاريخي به سبك شوروي و ساختمان هاي دولتي احاطه شده است كه بزرگترين ميدان شهري در جهان است. اين يك مكان حيرت انگيز و يك نقطه براي گزراندن اوقات و ديدن بازديد كنندگان از سراسر چين است، كه بسياري از آنها پايتخت خود را براي اولين بار مشاهده مي‌كنند. مراسم بالا بردن پرچم و پايين آوردن آن در سپيده دم و هنگام غروب در قسمت شمالي ميدان وجود دارد. ۴ شير مرمري در مقابل دروازه تيانانمن وجود دارد، يكي از آنها در شمال غربي داراي يك سوراخ گلوله در معده خود را از زمان قتل عام درسال ۱۹۸۹ ميدان تيانانمن دارد.

كاخ تابستاني

كاخ تابستاني در ۱۵ كيلومتري از مركز پكن واقع شده است و به طور عمده توسط تپه و درياچه كونمينگ احاطه شده است. همانطور كه از نام آن پيداست، قصر تابستاني به عنوان اقامتگاه تابستاني توسط حاكمان امپراتوري چين مورد استفاده قرار گرفت كه يك عقب نشيني از شهر ممنوعه است. باغ در سال ۱۷۵۰ به طور قابل ملاحظه اي همراه با بازسازي سبك هاي مختلف كاخ‌ها و باغ‌ها از سراسر چين گسترش يافت. كونمينگ درياچه به تقليد از درياچه غرب در Hangzhou گسترش يافت.

معبد بهشت

معبد بهشت به عنوان يك معبد تائوئيست در نظر گرفته شده است اگر چه در بهشت چيني قبل از تاريخ تائويسم عبادت بوده است. معبد از سال ۱۴۰۶ تا سال ۱۴۲۰ در زمان سلطنت يونگلو ساخته شد كه او نيز مسئول ساخت و ساز شهر ممنوعه در پكن بود. نه فقط يك چشم زيبا، معبد همچنين توسط يك پارك عمومي گسترده محبوب با ساكنان محلي در حال تمرين تاي چي در صبح و در تعطيلات آخر هفته احاطه شده است.

بادالينگ

بادالينگ (Badaling) ساده ترين محل براي دسترسي به ديوار بزرگ پكن است و يكي از شلوغ ترين مكان‌ها در چين است. (تذكر: براي دوري از ازدحام جمعيت در يك بعد از ظهر در اواسط هفته به بازديد برويد) اين محل با اتوبوس عمومي از Deshengmen در جاده رينگ دوم پكن قابل دسترسي است. بادالينگ مكاني است كه در آن دولت چين بازديدكنندگان رسمي خود را براي بازديد به آنجا مي‌برد. نماهاي ديوار بزرگ – طولاني ترين موزه در فضاي باز جهان – پيچ خورده در ميان كوه ها بسيار جذاب هستند. بادالينگ دسترسي با صندلي چرخدار به برخي از بخش‌ها را دارد، و همچنين خانه موزه ديوار بزرگ شگفت آور با دايوراماهايي از ساختمان و دفاع از ديوار است.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه يكي از كاخ‌هاي بزرگ جهان است كه همطراز با كاخ‌هاي كرملين، باكينگهام و ورساي است. شايد بتوان گفت اين محبوب‌ترين جاذبه توريستي در پكن است كه ازدحام جمعيت آن را اثبات مي‌كند. شهر ممنوعه براي قرن ها مقر دولت چين بوده و در نتيجه محدوديت‌ها براي افراد عادي وجود داشته است. امروز براي هر كسي كه مي خواهد در مورد ميراث پادشاهي ميانه ياد بگيرد قابل بازديد است. واقعا هيچ راهي براي جلوگيري از ازدحام جمعيت در اينجا وجود ندارد، اما بازديد كنندگان ممكن است يخواهند كه سالن‌ها را در هر طرف براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد كشور بررسي كنند. اكثر مردم براي ديدن سالن هاي بزرگ مي‌روند و از گنجينه هاي خاموش در سمت راست چشم پوشي مي‌كنند.

در اين بخش از سفرهاي خود مي خواهيم سفري جذاب و ديدني به كشور چين داشته باشيم و شما را به مكانهاي ديدني و توريستي در نقاط مختلف برده و با آنها آشنا كنيم.پس با ما همراه باشيد.

آنهايي كه كمابيش در زمينه تاريخ و جغرافيا مطالعه دارند، وقتي صحبت از چين مي شود ياد اين جاذبه ها مي افتند:ديوار چين، كوه تاي، شهر ممنوعه، كاخ پوتالا و معبد و آرامگاه كنفوسيوس. اما كمتر كسي مي داند كه ديدن و لذت بردن از جاذبه هاي گردشگري اين كشور، ماه ها سفر مي طلبد.

پايتخت اين كشور اسرارآميز ،پكن و بزرگ ترين شهر آن شانگهاي است و ديوار بزرگ چين كه شناخته ترين بناي تاريخي آسيا به حساب مي آيد، بيش از دو هزارسال پيش ساخته شده است.

جالب است بدانيد چيني ها كه در مقلد بودن و ساختن كپي برابر اصل در دنياي پوشاك و صنعت تبحر ويژه اي دارند، در ساختن كپي جاذبه هاي گردشگري كشورهاي ديگر هم سرآمد هستند و تنها نمونه تقلبي مجسمه ابولهول متعلق به اين كشور است.

چيني ها همچنين در شهر «هانگزو» نمونه تقلبي برج ايفل را ساخته اند. مدرسه جادوگري هاگوارتز،كاخ كنگره آمريكا، برج پيزا و مجسمه هاي بودا هم نمونه هاي ديگر از اين كپي هاي برابراصل هستند.

چين معمولاً به عنوان يك ابرقدرت جديد بالقوه توصيف مي شود اما كارشناسان هشدار داده اند كه حباب اقتصادي و رشدجمعيتي غيرقابل كنترل در اين كشور ممكن است باعث كاهش يا حتي توقف رشد چين در سال هاي آينده شود.

اين كشور، با نام رسمي جمهوري خلق چين ، پرجمعيت ترين كشور دنيا با بيش از ۱٫۳ ميليارد نفر سكنه است. البته وسعت چين هم در ميل به افزايش زاد و ولد در آن بي تاثير نيست.

چين بعد از روسيه و كانادا سومين كشور بزرگ دنيا از نظر وسعت خاكي محسوب مي شود؛ براي همين هم يك دل سير ديدن همه جاذبه هاي آن، ماه ها زمان مي برد.تمدن چين باستان يكي از كهن ترين تمدن هاي تاريخ است و شواهد نشان مي دهد انسان هاي اوليه، نزديك به دوميليون سال پيش در اين منطقه زندگي مي كرده اند.

زبان اصلي مردمان اين كشور، چيني و مذاهب اصلي شان، بوديسم، مسيحيت، اسلام، تائوئيسم است و با رنمينبي(يوان) داد و ستد مي كنند.باهم سري مي زنيم به پايتخت اين كشور پهناور با جاذبه هاي بي شمار و جمعيتي كه در اين سال ها نبض اقتصاد دنيا را در دست گرفته اند.


برچسب: 10جاذبه هاي گردشگري پكن، 10شگفتي پكن، دبدني ترين جاذبه هاي پكن، مراكزخريد پكن، پارك آبي پكن، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۸:۱۶ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :